Koninklijke onderscheiding Hennie Meeuwenburg

Geplaatst door Ronald Vermeulen (secretaris) op 30-04-2022

Het heeft Zijne Majesteit behaagd om Hennie Meeuwenberg een Koninklijke Onderscheiding toe te kennen. Deze is 26 april in haar woonplaats Noordwijk uitgereikt. Namens Scheidsrechters Vereniging Leiden eo waren Piet en Gerda van der Meer aanwezig.

Hennie en haar echtgenoot Karel vormden met Piet en Gerda in onze vorige clubgebouw aan de Hoogmadeseweg te Leiderdorp de kantine commissie.

Daar stonden Hennie en Gerda iedere donderdag van april 1983 tot en met juli 2010 achter de bar. Het bestuur is Hennie zeer erkentelijk voor haar activiteiten voor onze vereniging en is verheugd dat het de aanvraag voor de onderscheiding mocht ondersteunen.

Hennie gefeliciteerd !

Geachte heer Vermeulen, beste Ronald,

Mede dankzij jouw brief heeft het Zijne Majesteit behaagd om mijn moeder Hennie Meeuwenberg-Beijer een koninklijke onderscheiding toe te kennen.

Mijn moeder en ik zijn jou hier erg dankbaar en erkentelijk voor!

We hebben mijn moeder met de smoes dat haar schoonzoon Hans vanwege jaren dienst van de brandweer een onderscheiding zou krijgen, meegelokt. Op het moment dat zij door de burgemeester werd verwelkomd wist ze nog van niets. Toen de burgemeester haar uitlegde dat het lintjes dag is en dat zij die zou krijgen en dat het niet om niet haar schoonzoon ging, begon het bij haar te dagen. Ze moest het wel even laten bezinken.

Dat Piet en Gerda aanwezig waren bij de uitreiking heeft mijn moeder erg verrast en op prijs gesteld.

Dank je wel,

Vriendelijke groet,