Corona update 12 november

Geplaatst door Ronald Vermeulen (secretaris) op 14-11-2021

Het aantal coronabesmettingen stijgt de afgelopen weken snel en de druk op de zorg neemt verder toe. Het kabinet heeft daarom vandaag extra coronamaatregelen aangekondigd om het aantal contacten tussen mensen te beperken. Vanaf zaterdag 13 november moet alle horeca om 20 uur sluiten, dus ook op sportlocaties. Voor de horeca geldt al een coronatoegangsbewijs (CTB), een vaste zitplaats wordt weer verplicht. De 1.5 meter afstand regel wordt opnieuw ingevoerd, niet tijdens het sporten maar wel buiten het veld of op onze accomodatie. Sportwedstrijden mogen doorgaan, maar dan zonder publiek op de tribunes of langs de baan. Dit geldt voor professionele wedstrijden en ook voor amateursport. Daarnaast is het advies maximaal 4 mensen thuis te ontvangen en zoveel mogelijk thuis te werken.

De gedeeltelijke lockdown duurt 3 weken en gaat in op zaterdag 13 november om 18.00 uur t/m zaterdag 4 december. De situatie wordt op vrijdag 3 december opnieuw beoordeeld.

Lees hier het uitgebreide bericht van de rijksoverheid:

De maatregelen voor onze vereniging in het kort:

• Training blijft mogelijk.
  • Tijdens de training is de 1.5 meter afstand niet nodig, wel buiten het veld. Geef elkaar de ruimte.
  • Horeca op sportlocaties mag open tot 20.00 uur. Een CTB is nodig voor iedereen van 18 jaar en ouder bij het betreden van de binnenruimtes, horeca en terras. Een vaste zitplaats is verplicht. Dit betekent dus dat iedereen die gebruik maakt van het clubhuis of het terras een CTB moet laten zien. Dit geldt ook voor de andere binnenruimtes, zoals kleedkamer, toilet en bestuurskamer.

De kleedkamer en douches mogen gebruikt worden. Maar met inachtneming van de 1,5mtr.

Neem een eigen bidon mee.

Laatst vernieuwd: 14-11-2021 om 15:00:04