Bert van den Akker overleden

Geplaatst door Ronald Vermeulen (secretaris) op 05-07-2019

Vrijdag 5 juli bereikte ons het droeve bericht dat op donderdag onze oud-voorzitter Bert van den Akker is overleden.

In Bert verliezen we een markante persoonlijkheid met grote verdiensten voor de voetbalscheidsrechterij.

Na op niveau actief te zijn geweest als scheidsrechter is hij KNVB docent geworden en heeft hij veel energie gestoken in de opleiding van scheidsrechters. Samen met zijn maatje Jan vd Linde heeft hij vele scheidsrechters opgeleid en naar een hoger niveau gebracht. Zijn inspirerende manier van lesgeven samen met Jan hebben scheidsrechters geƫnthousiasmeerd.

Daarnaast was hij rapporteur en begeleidde hij jonge scheidsrechters in het talententraject. Maar ook bestuurlijk was hij actief. Zo was hij lid van de scheidsrechterscommissie van de voormalige KNVB afdeling Leiden en was hij betrokken bij de opstart van de zaalvoetbalarbitrage in de Groenoordhallen.

Bert van den Akker was een zeer betrokken lid van onze scheidsrechtersvereniging.

Toen in 2005 de beoogd nieuwe voorzitter door persoonlijke omstandigheden deze taak niet kon uitvoeren, heeft Bert zijn verantwoordelijkheid genomen en is voorzitter geworden, wat helemaal niet zijn ambitie was. De vereniging bevond zich door de aanzegging van een gedwongen verhuizing in een roerige periode en daar heeft hij de club met verve doorheen geloodst. Door zijn persoonlijke inzet is er een nieuwe voorzitter gevonden en is hij enige jaren bestuurslid gebleven als coƶrdinator clubgebouw. De Scheidsrechters Vereniging Leiden en omstreken is hem voor al deze zaken zeer dankbaar.

Maar bovenal herinneren we ons Bert van den Akker als een aimabel mens, bijna altijd aanwezig op de donderdagavondtrainingen, zo lang hij kon meetrainend en na afloop van de training met een biertje samen met zijn vriend Jan vd Linde de gezelligheid verhogend.

Bert is 80 jaar geworden. We gaan hem missen.

Het afscheid en crematie van Bert is op woensdag 10 juli om 10.15 uur in de Boerhaave aula van crematorium Rhijnhof te Leiden.

Laatst vernieuwd: 05-07-2019 om 20:21:25